Thuis Sporten Zonder Fitnessapparaten

workout thuis

Om gezond of gezond te blijven, hoef je niet naar de sportschool. U kunt gemakkelijk thuis trainen, waardoor u geld en reistijd bespaart! Om goede redenen wordt thuis trainen steeds populairder. In dit artikel geven we enkele tips en oefeningen om thuis te oefenen voor beginners en gevorderden.

Train thuis zonder apparatuur

Het kan voor beginners moeilijk zijn om thuis te beginnen met trainen. De vraag die ik vaak hoor is: wat als het voor mij niet werkt? Heb ik genoeg tijd? Hoe kan ik thuis sporten? Hoe zorg je ervoor dat je niet binnen twee weken stopt met sporten? Door thuis met trainen te beginnen, kunt u barrièrevrij beginnen. U hoeft zich niet te abonneren op een sportschool waarmee u al een paar maanden regelmatig bent verbonden. Ook zonder fitnessapparatuur kunt u gemakkelijk thuis sporten. Als je het echt niet leuk vindt (we gaan er zeker niet van uit :), dan kost het je zeker geen geld. Het is het proberen waard, toch?

4 Handige tips om mee te beginnen.

1. stel jezelf een realistisch doel

Niets is zo demotiverend als trainen zonder trainingsdoel. Probeer trouwens kleine doelen te formuleren, dus nee: ik wil 20 kg afvallen. Dit doel is nog ver weg, vooral in het begin, om snel de moed te verliezen. Als je thuis wilt sporten om af te vallen, probeer dan kleine stapjes, zoals “Over 1 maand wil ik 2 kg afvallen”. Of stel een sportdoel: “Aan het einde van de maand wil ik 1 minuut per keer kunnen zitten” of “Ik wil gedurende de maand 20 push-ups in een maand doen.” Als u dat doel binnen een maand bereikt, kunt u doorgaan naar een ander doel en zult u waarschijnlijk meer gemotiveerd zijn om te blijven trainen!

2. Beloon Jezelf !

Bij het stellen van doelen kun je bijvoorbeeld met jezelf uitgaan en als je je doelen bereikt, kun je een nieuw sweatshirt kopen. Je kunt jezelf natuurlijk ook belonen zonder geld uit te geven. Denk er eens over na: “Op de dag dat ik sport, kan ik twee afleveringen op Netflix kijken.” Zo wordt jouw sportdag specialer dan andere dagen, waardoor je vol verwachting gaat zitten.

3. Maak er een gebruik van (Vast Tijdstip)

Bijvoorbeeld: elke dinsdagavond en donderdagavond van 19.00 uur tot 20.00 uur. Als je twee of drie maal per week 45 tot 60 minuten tijd besteedt, kun je hier over nadenken en vergeet je ‘sporttijdstippen’ niet. Zorg er ook voor dat u altijd kunt deelnemen aan deze sportafspraak. Dus zelfs als je overuren moet maken of je favoriete soapseries op tv zijn.

4. Een trainingsmaatje !

Met iemand trainen is veel motiverender en veel leuker dan alleen thuis trainen. U kunt elkaar ook corrigeren als de oefening niet correct wordt uitgevoerd. Spreek samen de dag en tijd af en blijf bij elkaar.

Was dit artikel nuttig?

Lees ook de ander blogs op onze TipTopThuiswerken-website:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *