Tips en Tricks voor Thuissporten

Beweging is gezond. Een zekere mate van lichaamsbeweging kan uw lichaam en geest gezond houden. Ben je een fervent atleet, ga je graag elke dag naar de sportschool of ga je hardlopen met frisse zin? Heb jij even geluk! U heeft geen hulp nodig om voldoende te bewegen. Veel mensen vinden sporten niet moeilijk genoeg is. Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend om wekelijks een motivatie te vinden om naar de sportschool te fietsen. Maar weet u dat u niet naar buiten hoeft om te sporten? Thuissporten!

Tips voor Thuisfitness

1. Geen gym? Geen Probleem !

Heeft u geen fitnessapparatuur thuis? Geen ramp! U kunt thuis veel verschillende oefeningen doen zonder apparatuur te gebruiken. Zo gebruik je het bed of de stoel als bank. Hierdoor kunt u uw triceps trainen door in uw buik te liggen. Houd je meestal van bankdrukken? Branding is een goed alternatief. Door je benen op een plateau te plaatsen (bijvoorbeeld op een krukje) kun je deze oefening zwaarder maken. Als je traint met 2 flessen vol zand, kun je de squatactie uitdagender maken.

2. Plan je workouts !

Thuis kan het verleidelijk zijn om andere dingen te doen in plaats van te sporten (lees: lekker op de bank Netflix kijken). Daarom is het het beste om een ​​oefenprogramma te plannen om er zeker van te zijn dat u echt wilt sporten. Spreek ook een vast tijdstip af. Begin een dag, of spreek af om elke dinsdag- en donderdagavond een uur te zweten

3. Maak je eigen fitnessruimte voor thuissporten

Misschien heb je een woonkamer of slaapkamer die groot genoeg is om te sporten. Als u de bank echter elke week moet veranderen om hem te gebruiken, kan dit na verloop van tijd een obstakel worden. Misschien heb je een restaurant dat je tijdelijk kunt gebruiken om te sporten? Of kun je trainen in de tuin? Houd alle sportkleding en andere benodigdheden bij de hand zodat je altijd direct aan de slag kunt.

Heb jij zelf ook nog handige tips! Dan zijn wij daar erg benieuwd naar! Laat ze achter in de comments of contact onze Facebookpagina!

Was dit artikel nuttig?

Lees ook een van onze andere artikelen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *